Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Danjel Rojka

Pages: [1]
1
Tools / compatible Hardware with Locus
« on: June 01, 2016, 08:20:38 »
Following Bluetooth Equipment work with Locus

Mio Link Pulsarmband, Slate, L
Runtastic Speed & Cadence Sensor (Bluetooth-Trittfrequenzmesser) Schwarz

The first step is u must install the original application from mio HR Hardware and initial connect with your Smartphone.
The same is with the Runtastic Hardware. Install the App Runtastic RoadBike and initial connect the Hardware with your Smartphone. Then the Hardware is Usable in Locus.

That was for your Information and you can add the Hardwar who is compatible.

I have following Smartphone and Android Version:

THL 5000
Android 4.4.2

Regards
Danjel

2
What do you mean?

Only use for Portrait Mode!!
Screen Resolution 1080 x 1920

But the changed colour broken the perfect Dashboard..  ;)


I use in this Dashboard Speed Value from GPS and not from the Bluetooth Sensor.
When you use a Cadence and Speed Sensor the you must change the Source Value.


3
Hallo Leute,

leider konnte ich nirgendwo was finden der mir das ein wenig erklärt. Was ist der Unterschied zwischen diesen zwei Protokollen oder Techniken die in Locus genutzt werden? Weiter würde ich gerne wissen was ich anstellen muss um die Trittfrequenz, Herzfrequenz an Locus anzubinden und mit in die Aufnahme von Tracks zu integrieren und in anderen Anwendungen zu verarbeiten. Ich möchte beim Fahrrad fahren keinen extra Fahrradcomputer haben sondern alles in Locus angezeigt und aufgezeichnet bekommen.

Welche Hardware benötige ich genau um mit Locus das zu realisieren?
Die Infos die ich hier bei Locus gefunden habe sind sehr dürftig und nicht sehr hilfreich.

Vielleicht könnt ihr mir da auf die Sprünge helfen.

Lieber Gruß
Danjel

Pages: [1]