Author Topic: Stoupání versus vzdálenost  (Read 2410 times)

Offline otan

  • More than Newbie
  • *
  • Posts: 46
    • View Profile
Stoupání versus vzdálenost
« on: January 28, 2015, 15:32:35 »
Už jsem se ptal jinde a blbě a tak to ještě zkusím tady a trochu jinak:
Měl jsem za to, že když naklikám do mapy trasu (a ta vede do vysokého kopce), tu uložím, stáhnu výšková data a podívám se na statistiku, tak se dozvím jaká je ta vzdálenost do kopce. Ale ty vzdálenosti ("vše" a "stoupání") jsou tam stejné,  navíc min. a max. výška je také stejná. Přitom hodnota převýšení je správná.
Je to chyba výpočtu té statistiky nebo moje (třeba tam diletantsky očekávám něco co tam nemá být)?
Díky

Psáno v Xperia Z3C

 

Offline Menion

  • Locus team
  • Professor of Locus
  • *****
  • Posts: 12862
  • Thanked: 972 times
  • Country: cz
    • View Profile
    • https://www.asamm.com
  • Device: Pixel 5, A12
Re: Stoupání versus vzdálenost
« Reply #1 on: January 29, 2015, 11:55:54 »
Můžeš mi prosím krok po kroku říci co děláš, tedy na jakých souřadnicích první bod, na jakých druhý, an co kliknout atd. abych byl schopen problém nasimulovat? Nebo tady by bylo možná ještě lepší video pokud by šlo. Díky
- Official help (ideas, questions, problems): help.locusmap.eu
- Advanced topics, sharing of knowledges: you're here!
- LM 4 Beta download, LM 4 final download
 

Offline otan

  • More than Newbie
  • *
  • Posts: 46
    • View Profile
Re: Stoupání versus vzdálenost
« Reply #2 on: January 30, 2015, 19:22:16 »
Konkrétní souřadnice nejsou podstatné, prostě první bod někde v údolí a druhý na vrcholu kopce.
Postup:
1) Přidat novou trasu & měření
2) + první bod (v údolí)
3) + druhý bod (na kopci)
4) pojmenování a uložení
5) karta uložené trasy, přes menu dám vyplnit výšky
6) odejdu pryč a vrátím se (jinak nedojde k výpočtu)
7) jdu na kartu Statistika a vzdálenost a převýšení je OK, ale vzdálenost (převýšení) je stejná jako ta vodorovná. Ono to asi má logiku pokud se to bere tak, že to počítá jakou část cesty (defacto vodorovné čáry na mapě) se stoupalo / klesala. Ale já čekal že ten údaj "vzdálenost (stoupání)" to vypočítává jako tu opravdu ušlou/ujetou vzdálenost (odpovídající defacto údaji na tachometru).
Doufám že už to je srozumitelnější :-)

Psáno v Xperia Z3C

 

Offline Menion

  • Locus team
  • Professor of Locus
  • *****
  • Posts: 12862
  • Thanked: 972 times
  • Country: cz
    • View Profile
    • https://www.asamm.com
  • Device: Pixel 5, A12
Re: Stoupání versus vzdálenost
« Reply #3 on: January 31, 2015, 08:46:03 »
Děkuji to dává smysl.

Statistiky u "Vzdálenost Klesání/Stoupání", jsou opravdu jen vodorovné vzdálenosti které neberou v potaz převýšení jako takové. Zvláště v horách to může být celkem užitečná informace, takže do další verze to změním.

Zároveň s tím jsem opravil dvě chyby, které jsi myslím i zmiňoval:
1. miniální výška je u dvou bodů stejná jako maximální - první bod byl pro tuto hodnotu ignorován, opraveno
2. po "Doplnění výšek", se obrazovka se statistikami neobnovila, takže bylo třeba zavřít/otevřít detail trasy, opraveno

Takže díky
« Last Edit: January 31, 2015, 09:59:44 by menion »
- Official help (ideas, questions, problems): help.locusmap.eu
- Advanced topics, sharing of knowledges: you're here!
- LM 4 Beta download, LM 4 final download
 

Offline otan

  • More than Newbie
  • *
  • Posts: 46
    • View Profile
Re: Stoupání versus vzdálenost
« Reply #4 on: January 31, 2015, 09:23:21 »
Já také děkuji!

Psáno v Xperia Z3C