Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Joska

Pages: [1] 2 3 ... 5
1
Hallo
Kennt jemand eine passende Karte für LM? Bin musst jetzt unterwegs und finde nichts passendes.

LG, jocka

2
Locus Map (4+) / Re: Locus Map 4, discussion
« on: September 17, 2020, 11:33:02 »
So, this is bad issue. Something can overrule my settings in playstore. This could result in more and deeper problems.

Menion: feature of LM or Google?

3
Locus Map (4+) / Automatic change from LM4 to free-version over nught
« on: September 16, 2020, 20:25:57 »
Hello
 Recently, 2-3 weeks ?, my beta version has been regularly replaced at night by the last free version, although I have always switched off the automatic update function of the Play Store.  This also apparently only affects Locus Map, other programs only indicate possible updates from.
 Does anyone else know this problem?

Since 5 minutes,I know, I'm not alone with it....

 LG, Joska

4
Dann scheint es ja wirklich keine Nebenwirkung des Rotweins zu sein.  :)
Werde es dann einmal in die LM4-Gruppe posten.
Danke für die Rückmeldung.

5
Hallo
Seit kurzem, 2-3 Wochen?, wird meine Beta-Version nachts regelmäßig durch die letzte Free-Version ersetzt, obwohl ich die automatische Updatefunktion des Play-Stores immer ausgeschaltet habe. Dies betrifft auch scheinbar nur Locus Map, andere Programme weisen nur auf mögliche Updates von.
Kennt noch jemand dieses Problem?

LG, Joska

6
Locus Map (4+) / Re: Locus Map 4, discussion
« on: August 28, 2020, 21:01:57 »
Maps are visible again :-)

7
Locus Map (4+) / Re: Locus Map 4, discussion
« on: August 28, 2020, 15:59:52 »
Same here

8
Troubles & Questions / Re: Vibrations to smartwatch?
« on: August 20, 2020, 21:22:31 »
The information is recognized by the phone, the only feature, that is missed, is sending it to the phone.

Combining direction-hints to vibration patterns oder sounds is rudimetal implemented.

I think, it could be a very useful feature.

So, I'll wait.  :)

Joerg

9
Troubles & Questions / Vibrations to smartwatch?
« on: August 19, 2020, 12:06:06 »
Hello
Lately my phone stays in my pocket more often, because I see a lot of information on the Smartwatch (Galaxy Active). When I have activated the guidance and want to be informed about leaving the route, a turn to the right or a turn to the left, the phone hums, but the clock remains silent.

Is it possible to "forward" this information to the Smartwatch? With Suggests to use the vibration patterns for turn-by-turn instructions, e.g. ...-- for left, --... for right, ... for straight ahead.
Is it possible?

Could that possibly be an issue?

Good evening, Jörg.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

I'd posted twice, once in german forum, but because of no response, I want to ask here

10
Hallo
In letzter Zeit bleibt mein Phone öfter in der Tasche, weil ich viele Infos auf auf der Smartwatch (Galaxy Active) sehe. Wenn ich die Zielführung aktiviert habe und mich auf das Verlassen der Route, eine Abzweigung nach oder rechts hinweisen lassen will, brummt zwar das Phone, aber die Uhr bleint stumm.

Ist es möglich, diese Infos an die Smartwatch "durchzuleiten"? Mit Schwebt vor, die Muster der Vibration für Abbiegehinweise zu verwenden, z.B. ..-- für links, --.. für rechts, .--. für geradeaus.
Ist das schon möglich?

Was das vielleicht schon einmal ein Thema?

Schönen Abend, Jörg

11
Danke für die Rückmeldungen. Nach Überprüfung des STRM-Ordners glaube ich auch, das LM die niedrig aufgelösten Höhendaten liefert. Nun habe ich mir die Daten für NRW, Austria und Südtirol für 1" geladen und auf das Tablet transferriert, trotzdem bietet mir LM in der oberen rechten Ecke den Download von Höhendaten an für diese Regionen an.
Ist das bei euch auch so?

LG, joska

12
Hallo

Der Betreff sagt schon alles, sind es die hochauflösenden LIDAR-Daten oder weniger auflösende?

LG, Joska

13
Hallo Saturo
Ich habe damit mal vor einigen Monaten gespielt. Damals konnte ich die Tranparenz auch nur bei einfarbigen Linien erzeugen. Bei funktionaler Darstellung (Höhe/Geschwindigkeit etc) aber auch nicht.

LG, Joska

14
Locus Map (4+) / Re: Locus Map 4, Support of Tizen Smartwatch?
« on: June 11, 2020, 19:46:59 »
Hi
Today, first time I used LM4 with Galaxy Active Smartwatch. I could see a track, contructed with LM, but no active track-record. Can somebody confirm this? With LM3 all is okay.

Joska

15
So, habe es nun ausprobiert, da ich Morgen auf LM und den Akku angewiesen bin. Nun habe ich auch die Version 4 Beta installiert, die sich die Karten mit der Pro "teilt", ergo, nach der Deinstallation und neu Installation sind die Karten noch da, Routing klappt auch. Höhen-Daten teste ich Morgen.

Pages: [1] 2 3 ... 5